Thursday 12 February 2015

Tips asas blog

Sumber: Anys Idayu


Pelanggan suka beli melalui usahawan online yang dikenali, ini sangat penting bagi suri yang sangat baru dan baru membina tapak untuk jualan online.
Analisa asas sebelum memulakan create blog, mula dengan penjenamaan email. Perkara pertama sebelum create blog, daftar dahulu email berdasarkan nama sendiri mengikut ic.
Tiga perkara di bawah sangat penting membina tapak kita dalam carian google.
Tips jejak google:
1. Nama kita sebagai penjenamaan- Ia bertujuan untuk BRANDING, dalam bisnes sangat penting branding. Untuk dapatkan kepercayaan dan membina kredibiliti bisnes kita. 
2. Email juga penjenamaan 
3. Blog

*Sekarang letak nama masing-masing, sudah timbul atau belum.
Jangan letak nama pelik-pelik, pastikan nama sebenar yang perlu kita jenamakan dan pasak dalam carian google.

Jadi kesimpulannya, belajar Asas Blog dahulu, dari situ dapat membantu kita untuk terus melekat dalam 'google search' dan nama serta produk kita berada di carta carian goggle.
Bagi yang mahu belajar membina blog bersama AKADEMI BEKERJA DI RUMAH, boleh sertai kami. Bergabung bersama hampir 600 alumni akademi.
Kategori suri yang ingin belajar, berdasarkan apa yang ditanya.
1. Mahu meluaskan produk di pasaran online. Suri ini perlu belajar menjual di fan page dan juga di blog. Siapkan borang tempahan produk, dan gabungkan blog dan fanpage sebagai satu saluran kedai online. Bina asas ini, untuk belajar proses jual beli, dan tapak asas itu boleh dinaik taraf kepada website shopping cart apabila sudah maju.
2. Mahu belajar teknik pemasaran melalui tulisan dan mempunyai blog berpengaruh. Semua orang sudah pandai menulis, tetapi tidak tahu teknik yang betul untuk membina blog yang berinformasi. Suri kategori ini perlu belajar asas blog dan penulisan untuk membina blog berpengaruh.
Pilihan kelas yang dianjurkan oleh AKADEMI BEKERJA DI RUMAH :
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan mudah.my
5. Pendaftaran pengurus online
6. Pendaftaran kelas urus akaun wahm soho
7. Tempahan blog bisnes/blog penulisan-siap 3 hari
8. Beriklan bersama kami di http://sohodirectory.blogspot.com/

Kami buka pendaftaran setiap hari.  Boleh mula daftar dan belajar hari ini. Boleh hubungi saya email : roszilaibrahim@gmail.com. sms/watsapp : 0132666559

No comments:

Post a Comment