Monday 25 May 2015

Pekej Makanan Sunnah

Teks: Roszila Ibrahim
Sumber: Aizmallsunnah

Sebaik-baik amalan, ialah meniru gaya hidup dan etika pemakanan sihat daripada Rasulullah s.a.w. yang sudah tercatat di dalam al-quran. Rasulullah sebaik-baik mentor atau teladan dalam amalan penjagaan diri dan kesihatan.

Dalam aspek berkaitan etika pemakanan sihat, diet Rasulullah s.a.w boleh dijadikan panduan dan ikutan kerana baginda adalah contoh teladan yang terbaik buat semua umat manusia. Rasulullah s.a.w merupakan seorang yang mementingkan khasiat dan mutu makanan yang diambil agar dapat sepenuh keberkatan dan manfaat daripadanya.

Amalan sunnah perlu dipraktikan dalam kehidupan untuk menjaga kesihatan samaada kesihatan rohani dan fizikal. Antara makanan sunnah seperti minyak zaitun, cuka epal, cuka kurma, madu, zafaran dan estrak jus delima. Setiap makanan sunnah ini mempunyai manfaat dan kebaikannya yang tersendiri.

PAKEJ SUNNAH
minyak zaitun, cuka epal, cuka kurma, madu, zafaran, estrak jus delima.
RM 161 Termasuk pos

Untuk yang mahu menjadi agen bisnes makanan sunnah, boleh sertai kelas blog bisnes makanan sunnah bersama ABDR. Bagi yang berminat untuk joint ABDR dan yang berminat untuk dapatkan pakej sunnah ini bolehlah hubungi saya zila 013-2666559 ataupun roszilaibrahim@gmail.com

No comments:

Post a Comment