Thursday 23 October 2014

Apa Yang Perlu di Tulis Di Blog?

Teks: Roszila Ibrahim
Foto: Google



Sering kali pening dan tiada idea untuk menulis di blog. Apatah lagi yang baru terlibat dengan dunia blog seperti saya. Terdapat beberapa tips yang boleh digunakan dalam penulisan blog.

1.      Catatan Peribadi- Tulis sesuatu yang dirasakan menarik untuk dikongsi bersama pembaca blog kita. Buatkan pembaca merasa diri mereka dekat dengan kita. Anggap seperti rakan, ini dapat membuatkan diri pembaca berasa dekat dengan kita dan mula mengenali kita.
2.      Perkara Yang Telah Dipelajari- ‘Sharing is Caring’. Tidak ada salahnya jika kita berkongsi apa yang telah kita pelajari. Kongsilah dengan pembaca blog sesuatu yang bermanfaat.
3.      Mengenai Dunia Pekerjaan- Kongsilah mengenai kehidupan dalam dunia pekerjaan dan kepakaran kita. Ini dapat meningkatkan kredibiliti diri kita dalam sesuatu kepakaran itu
4.      Tips dan Tutorial- Berikan pembaca tips dan panduan dalam sesuatu topik. Yang penting topik itu bermanfaat. Jika dilampirkan dengan video tutorial adalah lebih menarik.

Semoga post saya kali ini dapat memberi manfaat untuk semua.
----------------------------------------------------------
Pendaftaran masih dibuka. Cepat-cepat bertindak untuk kita mula langkah pertama. 
TINDAKAN IMPAK PALING BERKESAN untuk kita BERJAYA

 Pilihan kelas yang dianjurkan oleh AKADEMI BEKERJA DI RUMAH :
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
-produk sendiri
-dropship makanan sunnah
-dropship produk makanan
-dropship telekung solat
-dropship produk islamik
3. Kelas beriklan mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif
5. Pendaftaran pengurus online
6. Pendaftaran kelas urus akaun wahm soho
7. Tempahan blog bisnes/blog penulisan-siap 3 hari
8. Kelas penulisan ebook

Kenapa kelas ini diadakan? Inilah sumbangan kami terhadap wanita dan suri rumah baik yang bekerja di luar mahupun di rumah saja. Kami sedia membantu anda untuk menyampaikan ilmu di blog atau berniaga online melalui blog dengan teknik yang betul. Bagi sesiapa yang berminat untuk bekerja dari rumah dan juga menjana pendapatan dari rumah, bolehlah hubungi saya email roszilaibrahim@gmail.com dan FB Roszila Ibrahim


No comments:

Post a Comment