Monday 20 October 2014

Semuanya Di Hujung Jari

Teks: Roszila Ibrahim

Kini, segala makumat dihujung jari dan boleh diakses di mana-mana sahaja, sama ada ketika minum, sambil menonton TV mahupun ketika berjalan. Saya percaya, sekarang sudah ramai yang ada komputer, laptop atau paling canggih ada gadget yang membolehkan untuk akses internet. Itu sudah dikira modal minima. Mulakan dengan modal minima. Modal minima pada saya memulakan dengan apa yang ada di tangan. Saya bermula dengan laptop yang dibeli suami sebagai sokongan dan kemudian internet. Bermula dari situ saya menjejaki Akedemi Bekerja Dari Rumah dan berkenalan dengan Any Idayu Zakaria yang merupakan mentor saya. Selepas itu, saya mengikuti kelas Kelas Asas Blog dan Fanpage, Mula BisnesBanyak yang saya belajar dan hanya melalui online sahaja dan dilengkapi  percuma Ebook.

Ambillah peluang yang ada ini. Mungkin peluang yang datang ini, cuma sekali sahaja depan mata kita. Jika tidak direbut, pasti terlepas. Cabarlah diri sendiri. Ambillah langkah awal dengan mencari mentor, hadirkan diri ke mana-mana seminar. Jika tidak berkesempatan, hadir saja secara online, seperti yang saya. Jika hari-hari duduk mengadap facebook, baca status orang sana sini. Tengok orang berbisnes, rasa hendak buat, tapi tindakan tidak diambil-ambil. Memang sampai kesudah kita duduk sajalah di takuk lama. Orang berjaya, kita masih terkial-kial.

Daftar online sahaja, kelas pun online juga. Semuanya online, tak perlu bersiap-siap keluar rumah untuk hadir kelas ini. Jom bertindak!!!! Apa yang ditunggu lagi. Sertai saya Di Akedemi Bekerja Dari Rumah. Kami memang sedang membuka peluang kepada sesiapa sahaja yang mahu bermula. Apalah salahnya laburkan sedikit wang untuk menghadiri kelas ini, kemudian usaha dan buat sungguh-sungguh untuk dapat semula modal yang telah dikeluarkan.
______________________________________________

[AKADEMI BEKERJA DI RUMAH]
ABDR kumpulan sokongan suri.
** platform untuk suri rumah belajar menjana pendapatan secara online tanpa perlu keluar rumah dan tinggal urusan keluarga.
** Platform untuk suri bekerjaya belajar menjana pendapatan secara sampingan.
** Platform untuk suri bekerjaya yang mahu bergelar wahm.
Belajar menggunakan blog sebagai medium pemasaran dan memperkenalkan diri pada pembaca.
Belajar berurus niaga dengan produk fizikal
Belajar berurus niaga dengan produk digital
Sesuai untuk yang super duper sibuk. PM saya di FB roszila ibrahim atau email roszilaibrahim untuk pendaftar.



No comments:

Post a Comment