Monday 26 May 2014

Warna Kulit vs Warna Pakaian

Warna Kulit vs Warna Pakaian

Suka sangat baca Harian Metro 26 Mei 2014 bersamaan hari Isnin mengenai Warna Kulit vs Warna Pakaian. Boleh dijadikan panduan untuk saya dan untuk semua supaya tidak tersalah pilih warna. Saya memang mengemari warna cerah seperti pink, merah, kuning dan putih. Semua orang pasti ingin kelihatan bergaya dan tampil menawan apabila ingin ke tempat kerja atau keluar kemana-mana. Namun kadang-kala warna pakaian yang dipilih kelihatan tidak sesuai dengan warna kulit. Berikut adalah tips untuk memilih warna pakaian mengikut warna kulit:

Kulit putih
Bagi mereka yang memiliki kulit yang putih sangat sesuai mengenakan warna pastel seperti coklat muda, biru muda, atau merah jambu. Namun, mereka juga tiada masalah dengan warna-warna yang lain.
Kulit kuning langsat 
Bagi mereka yang memiliki warna kulit kuning langsat disarankan untuk mengenakan warna-warna tropika seperti jingga, hijau, merah, kuning dan biru. Ianya akan menyerlahkan lagi penampilan si pemilik kulit kuning langsat.
Kulit sawo matang
Mereka yang berkulit sawo matang sesuai dengan warna-warna lembut, namun jangan ragu-ragu untuk mengenakan warna garang seperti unggu dan maroon.
Kulit gelap eksotik
Bagi yang berkulit gelap eksotik serlahkan gaya anda dengan warna-warna seperti busana berwarna tanah yang lembut. Malah anda juga boleh mencuba warna-warna seperti merah jambu lembut, kuning lembut dan sebagainya.

Jika tersalah memilih warna pakaian akan menyebabkan kulit kelihatan kusam. Kelihatan lebih tua daripada usia yang sebenar. Menyebabkan kelihatan berisi dan besar berbanding biasa. Menyerlahkan warna gigi yang mungkin kekuningan. Kecantikan semulajadi akan terselindung.






No comments:

Post a Comment