Tuesday 2 December 2014

Umur Bukan Penghalang Untuk Menjadi Jutawan

Teks: Roszila Ibrahim

Hari ini saya ingin kongsikan umur bukan penghalang untuk menjadi jutawan. Sesiapa yang membaca harian metro hari ini 2 Disember pasti teruja dan bersemangat untuk menjadi jutawan. Bak kata pepatah “Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan’’.  Kini ramai rakyat golongan muda yang menjadi jutawan pada usia muda. Umur bukanlah lagi menghalang atau alasan untuk menggapai kejayaan yang hebat. Ramai yang mengimpikan menjadi usahawan. Pastinya ramai yang ingin menjadi usahawan jutawan muda.

Kini semakin ramai golongan muda yang berjaya dan untuk berjaya bukan sesuatu yang mudah kerana ianya memerlukan usaha yang bersungguh-sungguh dan terancang. Contonnya yang boleh dilihat seperti Irfan Khairi  yang bekerja dari rumah. Bunyinya mungkin pelik tetapi itu yang telah dibuktikan oleh anak muda. Datuk Aliff Syukri Kamarzaman (Pengarah Urusan D'Herbs). Beliau yang merupakan Jutawan Muda yang merupakan usahawan kosmetik yang baru berusia 25 tahun yang mendapat liputan meluas dari pihak Media cetak dan juga media elektronik.

Bagi merealisasikan impian, pastinya memerlukan persediaan iaitu ilmu. Belajar ilmu-ilmu bisnes daripada buku, seminar dan guru-guru yang sudah terbukti berjayaWalaupun dengan ilmu setinggi mana, tanpa semangat yang tinggi juga, pasti tidak akan kemana. Semangat yang besar mana sekalipun jika tidak disertakan dengan kesabaran akan hancur berkecai. Melatih kesabaran dapat dilaksanakan dengan mengambil sikap menghabiskan apa saja yang dilakukan dan elakkan daripada melakukan separuh jalan. Selain itu, perlu buang sikap malu dan malas untuk berkenalan. Pastikan aktiviti berkenalan tidak putus kerana untuk mendapatkan hasil yang lebih baik dari sekarang kita perlukan kenalan yang lebih baik daripada yang telah ada.
__________________________________________________________
Jika anda mahu berguru/belajar online/ada mentor, Akademi Bekerja Di Rumah ada beberapa kelas online:
1. Kelas Asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog, fan page, mula bisnes
-produk sendiri
-makanan sunnah
-telekung solat borong dan runcit
-produk islamik
-produk makanan
3. Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif
4. Kelas belajar iklan mudah.my
5. Kelas asas urus akaun wahm/soho
Bengkel offline
Grup Coaching
Kelas Online
6. Kelas penulisan ebook pertama
7. Pendaftaran pengurus online
8. Kelas asas wordpress
Servis yang kami ada:
1. Tempahan blog bisnes - 5-7 hari siap
2. Beriklan di SOHO Directory juga bersama pautan kami lebih 886 blog
Semua orang boleh, tak kira lelaki atau wanita. Senior atau junior. Semuanya Online. Semoga Akademi ini menjadi pelopor kepada kemajuan WAHM alaf baru. Sekiranya berminat boleh hubungi saya di email : roszilaibrahim@gmail.com. sms/watsapp : 0132666559

No comments:

Post a Comment