Saturday 20 December 2014

Wanita Dan Emas

Teks: Roszila Ibrahim

Pada pukul 11.00pagi tadi di TV1 ada siaran langsung rancangan "Apa Kata Wanita" dan tajuk yang diutarakan Wanita dan Emas. Dalam Rancangan tersebut Public Gold dan Ar Rahnu POS telah dijemput sebagai tetamu undangan Public Gold diwakili oleh Pn. Azizah Hassan sebagai penceramah Rasmi Public Gold dan Ar Rahnu POS diwakili oleh En. Abd. Razak Mohd A. Kadir sebagai Naib Presiden Kanan Ar Rahnu Pos. Saya adalah pengemar perhiasan emas.
Tidak dinafikan wanita dan perhiasan terutamanya emas ibarat lagu dan irama. Emas adalah perhiasan bagi wanita jadi emas dan wanita memang tidak boleh di pisahkan. Kembang hati semekar bunga di taman, bila ada emas bertakhta di jemari,di pergelangan tangan,di leher,di kaki,di telinga,dan mana mana lagi. Ada yang cakap perempuan bila kosong ( langsung tiada perhiasan ) tidak menarik. Tanpa disedari jika terlalu banyak sangat memakai emas sebagai perhiasan boleh mengundang fitnah dan bahaya. Jika terlalu banyak menyimpan emas dan tidak digunakan yakni tidak dipakai, wajib bayar zakat jika timbangannya melebihi had yang ditetapkan. 

Topik Wanita dan Emas yang dibincangkan lebih menjurus kepada emas tabungan, pelaburan dan aset ketika keadaan mendesak. Simpanan emas memainkan peranan sama seperti fungsi wang kertas yang disimpan di bank,amanah saham dan unit trust. Tetapi dengan menyimpan emas fizikal sama ada barang kemas atau goldbar anda bukan sahaja mendapat faedah daripada kenaikan harga emas tetapi anda juga berpeluang menambah pendapatan bulanan. Menurut Pn. Azizah, mulakan menyimpan hanya dengan 1g gold bar sebulan demi masa depan.
_________________________________
Mahu bersama keluarga besar ABDR, boleh hubungi saya untuk pendaftaran.
Pendaftaran bagi kelas-kelas berikut dibuka setiap hari.

1. Kelas Asas Blog Dan Penulisan - online & offline
2. Kelas Asas Blog, Fan Page, Mula Bisnes - online & offline
-produk sendiri
-makanan sunnah
-telekung solat borong dan runcit 
-produk islamik
-produk makanan 
3. Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif
4. Kelas belajar iklan mudah.my
5. Kelas asas urus akaun wahm/soho
6. Kelas penulisan ebook pertama - online dan offline
7. Pendaftaran pengurus online - online dan offline
8. Kelas asas wordpress

Servis yang kami ada:
1. Tempahan blog bisnes - 5-7 hari siap

2. Beriklan di SOHO Directory juga bersama pautan kami lebih 901 blog.
Hubungi saya jika sudah bersedia mahu mula ya..email : roszilaibrahim@gmail.com. sms/watsapp : 0132666559


No comments:

Post a Comment