Thursday 10 July 2014

9 Daripada 10 Rezeki Dari Perniagaan

Teks: Roszila Ibrahim

Perniagaan sangat digalakkan dalam Islam. Rugi tak buat sesuatu yang diagalakkan oleh Islam. Rusulullah s.a.w. telah menegaskan bahawa kedudukan perniagaan adalah merupakan suatu kedudukan yang tinggi di sisi Allah SWT ‘sembilan persepuluh sumber rezeki melalui perniagaan. Oleh itu, sesiapa yang menjalankan urusan perniagaan sama ada kecil atau besar tetapi masih di dalam lingkungan perniagaan, mempunyai kedudukan dan darjat yang tinggi di sisi Allah SWT. Mana- mana perniagaan pun boleh menjadi kita kaya asalkan amalan perniagaan haruslah mengikut cara islam. Sumber rezeki perlulah bersih.
Perniagaan juga merupakan sebahagian daripada sunnah Rusulullah apabila Rusulullah sendiri  berniaga dan berjaya dalam perniagaan. Oleh itu, kita sememangnya digalakkan berniaga kerana berniaga dapat memberikan keuntungan yang lebih besar sekirannya kena pada strategi dan gayanya. Biar apa pun risiko yang mendatang, perlulah berani mencuba dengan meletakkan dan menyandarkan rezeki semuanya daripada Allah.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waktu paling TERBAIK untuk mula bisnes?
SEKARANG, YA LAKUKAN MULAI SEKARANG

Mula bekerja di rumah sebagai Pengurus Online Akademi. Sangat mudah dan senang kerana hanya atas talian. Yang bestnya walaupun cik posmen bercuti, kita masih boleh berurusniaga, kerana semua produk atas talian, selagi ada internet
Sangat sesuai untuk mulakan sekarang, bila sibuk nak raya orang tak pakat pos barang dah, semua mesti ramai online sahaja.
Bagi kalian yang mahu mula bekerja hanya dari rumah, boleh mendaftar sebagai pengurus online ABDR
* Hanya daftar dengan yuran RM 300 - sekali bayar untuk yuran pendaftaran pengurus online akademi
* Dapat Bonus 5 ebook (ebook belajar asas blog - ebook rujukan utama membina blog, ebook super wahm supermom perkongsian kisah sebenar wahm yang mula bekerja dari rumah, ebook panduan mula bisnes butik - panduan untuk membuka butik, dan ebook 101 idea home based bisnes cari idea untuk memulakan bisnes secara online dan panduan sebelum memulakan dan ebook gaya bisnes siti khadijah yg akan terbit pada 30hb).
* Bonus 2 tahun beriklan di soho directory
* Dapat belajar membina blog dalam kelas blog bisnes. Belajar hasilkan blog rakan niaga
* Blog tersebut boleh digunakan untuk produk sendiri juga.
Setelah mendaftar dan menghasilkan blog, kalian akan dibimbing bagaimana untuk mula mempromosi produk akademi - iaitu produk digital ebook, pakej sewaan iklan, dan kelas online/ bengkel anjuran akademi bekerja dirumah. Mula belajar promosi produk ini melalui blog dan facebook. Komisen akan dibayar secara terus kepada kalian, melalui pendaftaran pelajar ke kelas online/bengkel, atau belian ebook atau tempahan iklan.
Ini bukan omongan kosong, kerana pasukan pengurus online akademi sudah beroleh hasil seperti ini. Tapi ada syarat utama,
1) ikut apa yang telah diajar,
2) mula praktik,
3) mula promosi, dan
4) yang lebih penting berserah pada Allah swt atas semua daya usaha yang telah dilakukan.

Segala pertanyaan boleh terus melalui saya:
email: roszilaibrahim@gmail.com
FB: Roszila Ibrahim 

No comments:

Post a Comment