Monday 21 July 2014

Sahur

Teks: Roszila Ibrahim

Tidak terasa kita hampir sampai di hujung bulan Ramadhan dan Alahamdulillah sampai hari ini masih diberikan kelancaran serta kemudahan dalam menjalani ibadah puasa. Hari-hari yang indah akan berlalu, waktu-waktu yang pernah berkah akan berakhir. Di saat ini dan waktu sebegini saya pasti para ibu atau isteri berfikir-fikir untuk memasak apa bersahur nanti. Bila malam je fikir nak masak apa bersahur nanti dan kalau berbuka saya tidak kisah makan apa pun. Bersahur tentulah masakan yang enak, ringkas dan pasti sedap. Kalau saya mesti bangun makan sahur dan waktu bersahur mesti makan nasi. Bukan bulan Ramadhan sahaja saya bersahur, puasa sunat atau puasa ganti saya mesti bersahur walaupun bersendirian. Sebenarnya, bersahur tak semestinya makan yang berat-berat. Yang penting makan makanan yang membantu kita semasa berpuasa. Sahurlah walaupun dengan buah kurma dan air kosong. Seeloklah kita bersahur kerana bersahur adalah sunnah Nabi, kedua untuk mendapatkan tenaga sewaktu berpuasa di siang hari dan yang ketiga kerana aura Ramadan lebih terasa jika bersahur. Terasa sangat bulan Ramadan jika bersahur. Oleh itu, sahur jangan tak sahur. Rasulullah SAW kata di setiap sahur itu ada keberkatan.

************************************************ 
Pemasaran paling asas iaitu bermula dari blog dan facebook.
1. Membina email, blog fan page bisnes
2. Membina trafik blog, penulisan di blog melalui analisa asas
3. Kita sediakan produk jika tidak ada produk 
- Pengurus online akademi - servis kelas anjuran ABDR dan produk digital ebook
- makanan sunnah
- borong runcit telekung solat
- projek duit raya
Semua orang boleh, tak kira lelaki atau wanita. Senior atau junior. Semuanya Online. Semoga Akademi ini menjadi pelopor kepada kemajuan WAHM alaf baru.Insya Allah. Pendaftaran dan pertanyaan terus melalui saya.
''1 USAHAWAN 1 BLOG''


No comments:

Post a Comment