Friday 11 July 2014

Coretan Kehidupan

Teks: Roszila Ibrahim
Bismilahirahmannirahim. Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W keluarga serta para sahabat. Entri hari ini adalah sekadar untuk berkongsi tentang kehidupan kita seharian. Dalam kehidupan ini, kesulitan atau kesusahan sentiasa wujud kerana ianya adalah sebahagian dari kehidupan yang tidak dapat dipisahkan. Di dunia yang semakin maju semakin banyak dugaan dan pancaroba serta pelbagai masalah wujud. Walau di mana-mana kita berada, hari ini kita gembira mungkin esok kita berduka. Jangan harapkan mentari memanaskan bumi sepanjang hari, kerana hujan akan turun bila-bila masa. Persiapan diri mantal dan fizikal perlu ada untuk meneruskan hidup.

Kita sebagai manusia adalah makhluk yang lemah kerana perjalanan di dunia ini tidak selalunya dalam keadaan mendatar. Bila berlaku sebarang kesulitan atau kesusahan pasti perasan kita takut, risau dan bermacam lagi bermain dalam fikiran. Dalam hidup haruslah sentiasa mempersiapkan diri dalam menghadapi apa jua dan sebagai muslim dalam keadaan seperti ini, tidak ada jalan lain kecuali kita mendongak ke langit mengharapkan penjelesaian dari yang atas dan  tidak lain selain berdoa. Penyerahan diri kepada Allah akan melahirkan kekuatan dan ketenangan untuk menghadapi segala permasalahan. Setiap pekara yang berlaku pasti ada hikmahnya.

*************************************************************************
Bila kita rasa seronok dan teruja nak buat, apa pun keadaan tak menjadi masalah. Masalah sebagai jalan untuk kita lari keluar. Kalau rasa tak selesa duduk di zon sekarang kenapa kita tidak bertindak. Tunggu dan lihat bukan jalan penyelesaian. TINDAKAN impak paling berkesan. Insya Allah.
Selamat datang pelajar Julai, kami raikan 1000 penyertaan ramadhan ini. Bergabung bersama kami, 780 blog di akademi bekerja di rumah. Kumpulan sokogan para suri untuk bergelar wahm dan tambah duit poket hasil usaha sendiri.
Pilihan kelas di ABDR 
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog, fanpage mula bisnes
3. Kelas beriklan mudah.my
4. Kelas penulisan ebook pertama
5. Kelas penulisan kreatif
6. Kelas telekung solat borong dan runcit
7. Kelas asas wordpress
8. Kelas mula bisnes makanan sunnah
9. Kelas mula bisnes projek raya
10. Kelas akaun online/offline
11. Tempahan blog bisnes 5 hari siap
12. Beriklan dengan kami di pautan 750 blog
13. Pendaftaran pengurus online/rakan niaga Akademi Bekerja Di Rumah.
Keterangan lanjut ada di sini 
http://akademibekerjadirumah.blogspot.com/
Bagi kalian yang sudah sedia untuk bermula, boleh mula daftar

No comments:

Post a Comment