Saturday 5 July 2014

Khusyuk / Fokus Kunci Kejayaan

Teks: Roszila Ibrahim

Khusyuk? Dengan bahasa mudahnya ialah menumpukan sepenuh perhatian. Dengan kata lain ialah fokus. Berapa ramai daripada kita yang mampu bertahun untuk fokus dalam jangka masa yang panjang tetapi ramai yang mengalami kebosanan dan hilang tumpuan. Kunci kejayaan di dalam apa jua pekara adalah FOKUS  & belajar untuk perbaiki serta kuasai bidang kepakaran yang mahu dikuasai. Be the best satu bidang adalah lebih bagus dari cuba jadi terbaik. Semua antara kita pasti mempunyai angan-angan, azam, cita-cita atau apa jua perkataan lain yang membawa erti yang hampir sama. Kita ingin mencapai sesuatu, tidak kira sama ada kekayaan, kebahagian, kecintaan, kerohanian dan pelbagai lagi. Semuanya pasti boleh dicapai sekiranya kita berusaha kearah tersebut.
Namun begitu, dalam pada kita berusaha ke arah tujuan yang ingin kita capai tersebut, ada kalanya kita terpesong di pertengahan jalan, fokus kita hilang, jika sebelum ini ingin mendapatkan kecintaan, kita terpesong pada perkara lain. Ini memang seringkali terjadi, apa yang perlu kita lakukan untuk mengatasi, adalah sentiasa mengingatkan diri sendiri. Sebenarnya di dalam islam sendiri kita semua telah dilatih oleh Allah s.w.t untuk khusyuk atau fokus dalam apa jua kerja yang kita lakukan. Khusyuk dan fokus adalah antara rahsia dan kunci kejayaan.

JOM KITA MULA BERTINDAK SEKARANG

>>Mulakan dengan percuma, fan page, blogspot, produk dropship. Ini tiga yang sangat asas yang boleh dimulakan. 

1) Fan Page adalah sebagai kedai online dan cara yang sangat efektif untuk menjual dan terus kepada pelanggan.

2) Blogspot. Blog sangat sesuai untuk titik mula kalian mencari pelanggan. Ya blog adalah salah satu cara memperkenalkan diri kepada pelanggan, bina khalayak pelanggan kalian sendiri. Ada berjuta-juta rakyat Malaysia, kalian hanya mahu 3K hingga 5K pertama pelanggan setia.

3) Dropship. Tidak perlu ada produk sendiri, mulakan dengan produk yang sudah ada. 

Ok, untuk 1,2,3 mudah sahaja, jika buntu ada 1 hingga 16 langkah sahaja bermula dengan analisa. Kami tawarkan melalui kelas online fan page dan blogspot.

Lebih mudah jika mendaftar kelas bisnes di akademi bekerja di rumah, sudah lengkap dengan produk. Hanya pilih nak berjualan produk apa. Telekung solat, makanan sunnah, bisnes raya atau sebagai pengurus online akademi.

Mudah. Hanya perlu daftar. 
PM saya jika sudah bersedia : )

No comments:

Post a Comment