Friday 25 July 2014

Seronoknya Balik Kampung

Teks: Roszila Ibrahim

Hari ini saya sekeluarga balik kampung, tidak dapat digambarkan seronoknya kerana sudah lama tidak balik kampung. Tidak sabar nak buka puasa bersama orang tersayang. Perkara yang paling menggembirakan bagi anak yang duduk di perantauan ialah bila dapat balik kampung. Itulah masanya dapat berkumpul dan bermesra dengan ramai adik-beradik dan sanak-saudara, bertanya khabar serta berkongsi pelbagai peristiwa menarik.  Balik kampung bertemu sanak-saudara, terutama pada musim perayaan, memang sangat menyeronokkan. Saya ni, mempunyai keluarga besar, adik beradik ada tujuh orang dan anak buah pun ramai, ruang rumah riuh seperti dalam pasar, yang penting waktu yang diluangkan dengan mereka berkualiti, bukan sia-sia.


Terbayang makanan dan suasana di kampung bila syawal menjelang. Punya semangat hendak balik kampung, malam tadi semua pakaian sudah dimasukkan dalam bag dan segala kelengkapan anak diutamakan. Pagi ini cuma kemas rumah dan pastikan barang-barang yang hendak bawa bawa balik ke kampung tidak tertinggal. Cuma yang tidak seronok balik kampung  jalan pasti sesak dangan kenderaan. Apapun  demi hendak balik kampung punya pasal, terpaksalah tempuhi kesesakan jalan raya dengan penuh sabar. Makan sambal serta ikan celup tepung..tak sabarnya nak balik kampung.

***********************************************
Bergabung dengan kami lebih 400 blog. Setiap hari alhamdulillah kami menerima pendaftaran baru. Pilih mana-mana kelas berikut.
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog, fan page mula bisnes
3. kelas beriklan mudah.my
4. Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif
5. Kelas akaun wahm/soho
6. Kelas penulisan ebook pertama
7. Pendaftaran pengurus online-setiap hari
8. Tempahan blog bisnes/penulisan-3 hari siap
9. Beriklan dengan kami di sinihttp://sohodirectory.blogspot.com/
10. Keterangan lanjut tentang kelas dan pakej yuran boleh baca di sini 
http://akademibekerjadirumah.blogspot.com/

Juga ada sebarang kemusykilan boleh hubungi:

Email : roszilaibrahim@gmail.com
FB : roszila ibrahim / sms/watsapp : 01129605770

No comments:

Post a Comment