Wednesday 9 July 2014

Kelebihan Perniagaan Online

Teks: Roszila Ibrahim
Sumber: Google

Entri kali ini saya ingin kongsikan perniagaan online. Pada masa kini perniagaan online ibarat cendawan tumbuh selepas hujan begitu pesat sekali. Berpadanan dengan zaman teknologi serba canggih ini memudahkan lagi perniagaan produk secara online dijual secara meluas. Peningkatan perniagaan online semakin hari semakin meningkat dan mendapat sambutan yang memberangsangkan daripada pelanggan memandangkan perniagaan ini mendapat tempat hati peminat.  Menjalankan perniagaan secara online sebenarnya banyak manfaat daripada berniaga secara fizikal. Antaraynya adalah seperti:

1. Kos atau modal yang murah- Tidak memerlukan modal yang banyak dan dikatakan agak    rendah berbanding perniagaan secara offline.

2. Bebas waktu bekerja- kita sendiri yang menentukan masa bekerja. Jika kita mempunyai pekerjaan tetap, anda masih boleh lakukan perniagaan selepas waktu bekerja. Jadi, tiada had masa untuk menguruskan perniagaan online ini.

3. Bebas tempat bekerja
Dengan melakukan perniagaan online, kita hanya boleh mengawal bisnes dengan hanya menggunakan laptop atau PC. serta boleh berada di mana tempat seperti di rumah, restoran,
melancong, kampung dan banyak tempat lagi janji mempunyai line internet.

4. Tidak perlu sewa pejabat atau kedai- Dengan perniagaan online, sebenarnya kita sudah memiliki pejabat dan kedai maya kita. Semua tempat di mana kita berada adalah pejabat dan kedai kita. Cuma kita hanya memerlukan kelengkapan seperti laptop atau PC, dan talian internet. Bukan itu sahaja, kita juga boleh sewa tapak hosting atau memiliki nama domain perniagaan jika ingin kelihatan lebih profesional untuk meningkatkan lagi potensi bisnes anda.

5. Tidak perlu ‘travel’- Kelebihannya adalah kita tidak perlu bergerak ke sana ke mari untuk berjumpa pelanggan atau menghantar produk. Kita hanya boleh berkomunikasi pelanggan kita melalui komputer. Jika ingin menghantar informasi hanya melalui sistem email, video dan pelbagai lagi tools yang terdapat di laptop atau PC.


Akademi Bekerja di Rumah dapat membantu ramai antara suri rumah / suri bekerjaya yang mahu bergelar wahm, atau yang mahu mula bisnes online tetapi masih tidak tahu cara untuk mula. Bagi kalian yang masih keliru dan ada masalah seperti ini:
1. Apa masalah wanita dan kebanyakan surirumah?
Tidak ada masa. Penyelesaian - Kelas kami secara online, ia fleksibel dan boleh mula bila-bila masa.
2. Masalah lain?
Mahu bekerja dari rumah.
Penyelesaian - Kami melatih surirumah hanya bekerja dari rumah tanpa perlu keluar
rumah. Itu USP akademi kami, iaitu Akademi Bekerja dari Rumah.
3. Lagi masalah?
Mahu ada pendapatan dari rumah.
Penyelesaian - Sudah ada menjana dan pandai dapat semula wang yang dilaburkan untuk pendaftran kelas, iaitu paling asas RM150, RM200, untuk kelas bisnes dan pakej rakan niaga/pengurus online akademi.
Sudah ada yang tahu macam mana nak dapatkan Rm100 bersih sehari, 1k sebulan, 2k, 3k, dan begitulah seterusnya mengikut matlamat RM yang kalian mahu capai, sebulan bersih. Ini bukan jualan tetapi pendapatan bersih.
4. Lagi dan lagi?
Mahu urus rumah tangga dan boleh urus anak-anak.
Penyelesaian - Apabila kewangan kita mula stabil, ada simpanan, pengurusan aliran tunai lebih berhemah, maka emosi kita lebih tenang, anak-anak lebih terurus, masa kita lebih bermanfaat. Insya-Allah.
Untuk 4 masalah ini, INsya Allah boleh diselesaikan bersama melalui pendaftran sebagai pengurus online akedemi
Untuk yang mahu mula dengan produk fizikal, boleh daftar sebagai dropship ABDR. Kami tawarkan beberapa produk pilihan yang menjadi pilihan ramai dan produk permintaan sepanjang tahun.
1. makanan sunnah
2. borong runcit telekung solat
3. projek bisnes raya
4. produk islami
Untuk mereka yang sudah ada produk bisnes, tapi masih lagi tidak tahu hendak mula mempromosi secara online bagaimana, boleh sertai kelas blog fanpage mula bisnes.
hubungi saya untuk daftar mana-mana kelas pilihan
Bagaimana Pengurus Online Akademi dapat membantu kalian menjana pendapatan hanya dari rumah sahaja.

Segala pertanyaan boleh terus melalui saya:
email: roszilaibrahim@gmail.com
FB: Roszila Ibrahim 

No comments:

Post a Comment