Tuesday 8 July 2014

Malu

Teks: Roszila Ibrahim

Perasaan malu untuk berniaga sememangnya wujud dalam diri kebanyakan orang termasuk juga saya. Pelbagai persepsi negatif yang bermain di minda saya. Dengan wujudnya Akedemi Bekerja Dari Rumah dapat memberi manfaat buat saya. Eloklah buat yang pemalu mencuba berniaga tanpa bersemuka atau secara online dengan rakan-rakan untuk menghilangkan perasaan tersebut. Jadi cara mudah untuk mengurangkan perasaan malu kita adalah dengan mengiklankan barangan atau produk tersebut di internet seperti di Akedemi Bekerja Dari Rumah. Sebagai permulaan kita boleh menggunakan blog, facebook dan media sosial lain untuk tujuan pengiklanan. Tetapi perlu ada sifat rajin bersosial dengan rakan-rakan kita di laman web tersebut. Selalu update blog kita dan kongsikan info terbaru tersebut di wall facebook kita. Dengan cara ini lambat laun pasti ada rakan-rakan kita yang "terperasan" kita ada menjalankan satu perniagaan dan secara tidak langsung mereka akan bertanyakan tentang barangan tersebut kepada kita. Beri sebanyak mungkin informasi tentang barangan dan produk yang dijual atau servis yang kita. Biasanya kita malu untuk memberitahu secara bersemuka kepada rakan atau orang ramai tentang barangan atau produk yang kita jual.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senang sangat untuk menjana pendapatan sebagai pengurus online ni. Duduk rumah diam-diam tak payah sibuk keluar, kita ada produk fizikal dan juga digital, juga perkhidmatan kelas online dan offline. Semua ada SOP, sudah ada tukang bungkus dan tukang hantar. Pendaftaran pengurus online masih dibuka. Sudah tutup nanti jangan menangis pulok.
Bagi yang mahu mula bekerja hanya dari rumah, boleh mendaftar sebagai pengurus online di ABDR.
* Mula belajar mempromosi produk digital, kelas dan servis di ABDR. dan belajar menggunakan blog menulis mengikut analisa diri.
* protege akan menerima Bonus 4 ebook (ebook belajar asas blog - ebook rujukan utama membina blog, ebook super wahm supermom perkongsian kisah sebenar wahm yang mula bekerja dari rumah, ebook panduan mula bisnes butik - panduan untuk membuka butik, dan ebook 101 idea home based bisnes cari idea untuk memulakan bisnes secara online dan panduan sebelum memulakan)
* Dapat belajar membina blog dalam kelas blog bisnes. Belajar hasilkan blog rakan niaga
* Blog tersebut boleh digunakan untuk produk sendiri juga.
Setelah mendaftar dan menghasilkan blog, kalian akan dibimbing bagaimana untuk mula mempromosi produk akademi - iaitu produk digital ebook, pakej sewaan iklan, dan kelas online/ bengkel anjuran akademi bekerja dirumah. Mula belajar promosi produk ini melalui blog dan facebook. Komisen akan dibayar secara terus kepada kalian, melalui pendaftaran pelajar ke kelas online/bengkel, atau belian ebook atau tempahan iklan.
Ini bukan omongan kosong, kerana sudah ada pasukan pengurus online akademi yang beroleh hasil seperti ini. Tapi dengan syarat utama, ikut apa yang telah diajar, mula praktik, mula promosi, dan yang lebih penting berserah pada Allah swt atas semua daya usaha yang telah dilakukan.
Pendaftaran dan pertanyaan boleh terus melalui saya :

Segala pertanyaan boleh terus melalui saya:
email: roszilaibrahim@gmail.com
FB: Roszila Ibrahim 

No comments:

Post a Comment